Finansavimo „medžioklė“

on ketvirtadienis, birželio 02, 2011

Įsivaizduokite šitokią situaciją: esate jaunas, atkaklus, pažinimo ir tarptautinių galimybių ieškantis žmogus. Šansas kurti, tobulėti ir įgyti patirties Jums ranka pasiekiamas. Atrodo, jog nepasinaudoti tokia proga būtų nuodėmė. Visgi, kartais svajonės susiduria su karčia realybe – naujų projektų įgyvendinimui, savęs tobulinimui reikia nemenkos pinigų sumos. Ką daryti, kai galva pilna sumanymų, o kišenės tuščios, ko tokiu atveju griebtis?

Tam, kad atsakyčiau į šiuos klausimus kalbinu gimnazijos mokinį Arnoldą Dapkų. Šis vaikinas ieškodamas finansavimo šaltinio jau ne kartą klaidžiojo garsių firmų koridoriais ir varstė pasiturinčių „dėdžių” kabinetų duris.

Dėl kokios priežasties ieškojai rėmėjų?
2009-aisiais metais dalyvavau projekte „Lietuvos jaunimo lyderiai“. Dalyvavimas atsiejo nemažą sumą – apie 3500 dolerių, todėl šiuos pinigus turėjau surinkti iš vietinių verslininkų.

Nuo ko ir kaip pradėjai paieškas?
Pirmiausia susidariau sąrašą, kuriame surašiau visus man žinomus verslininkus. Sąrašo viršuje puikavosi sėkmingiausių Šiauliečių ,sukaupusių nemenką kapitalą, pavardės. Paieškas nusprendžiau pradėti būtent nuo jų.

Kaip ruošeisi pirmiesiems susitikimams su rėmėjais?
Rėmėjams pateikiau projekto programą ir išdėsčiau visus jo tikslus. Suvokiau, kad projektas turi atnešti naudos ne tik man, bet ir mane remiančiam asmeniui. Norėjau įtikinti rėmėją, jog jo parama man turi didelę reikšmę.

Kokios tavo savybės labiausiai pravertė šioje finansavimo paieškoje?
Mano ginklai buvo – šypsena, atvirumas, paprastumas. Rimtai nusiteikiau ir tvirtai stovėjau ant kojų, tikrai nepaskendau svajonėse, o ryžtingai siekiau savo tikslo.

Daugelis žmonių negavę finansavimo nuleidžia rankas ir teigia, jog tai bergždžias reikalas. Ką apie tai manai tu?
Mano manymu, pasakymas „bergždžias“ yra labai subjektyvus – viskas priklauso nuo žmogaus pastangų ir atkaklumo. Natūralu, jei mažai stengsiesi, naiviai žiūrėsi į savo darbą, gali būti, jog situacija tikrai atrodys bergždžia ir beviltiška vien dėl to, kad pats įdėjai mažai pastangų. Priešingu atveju, jei rimtai atlikai sau paskirtą užduotį ir tau vis tiek nepavyko, padėtis, matyti, ištikrųjų yra bergždžia.

Klaidos, kurių nebekartotum kalbėdamasis su rėmėjais?
Nebedaryčiau tokios ilgos įžangos, stengčiausi iš karto eiti prie „reikalo“.


Kokios patirties tau suteikė ši finansavimo paieška?
Suteikė daug ištvermės, atkaklumo. Padidinau pažinčių ratą, įgavau bendro suvokimo apie verslą.

Kokių patarimų duotum jauniems žmonėms, įvairiais būdais ieškantiems pinigų šaltinio?
Kaip ir sakiau, pirmiausia patarčiau susidaryti finansavimo šaltinių sąrašą, pokalbio metu kalbėti aiškiai ir trumpai, puikiai nusimanyti apie savo sritį, kurioje nori tobulėti ir dėl kurios ieškai paramos. Man padėjo tai, jog iš anksto nuspėjau man pateiktus klasusimus, o suklydęs buvau atviras ir nuoširdus.

0 komentarai (-ų):

Rašyti komentarą